Idegmobilizáció

Perifériás idegproblémákkal, idegbántalmakkal küszködő betegeknél alkalmazható diagnosztikus metódus speciális fogás- és mozgáskombinációkon keresztül. Az idegek állapotának és működésének tesztjeként szolgál. Ezzel a betegségspecifikus mozgássorozattal egyben olyan terápiás hatást is elérünk, ami a perifériás idegek gyulladásának csökkenését, blokádjainak megszüntetését, a mozgásterjedelem növekedését, a fájdalom csillapítását eredményezheti.

A perifériás idegmobilizáció egy neurodinamikai metódus. Amikor a kiújuló ideggyulladás letapadással, hegesedéssel gyógyul, elveszti nyújthatóságát és az általa ellátott területen nyilall, zsiborog. A kezelés fegyelmezettséget és együttműködést igényel a páciens részéről, de beérik a munka gyümölcse. A perifériás ideg vagy ideggyök ritmusos mozgatásával javul az ideg keringése, visszanyeri rugalmasságát. Amint sikerül bejáratni az idegszálat az idegburokban, elmúlik a kisugárzó fájdalom és a végtagzsibbadás.

Alkalmazási területek

• perifériás ideggyulladás
  • isiász
  • kontraktura, hegesedés miatti nyak-, hát-, derékfájdalom
  • blokád
  • karba, lábba sugárzó idegfájdalom
  • TOS, vagyis thoracic outlet syndrom
  • Carpel-Tunnel szindróma
  • egyéb alagút szindrómák
  • letapadt ideggyök
  • gerincsérv, porckorongkiboltosulás

PNF módszer

A proprioceptív neuromuscularis facilitáció az izometrikus, koncentrikus és excentrikus izomösszehúzódások kombinációja passzív nyújtással. A paralízises betegek kezelésére kifejlesztett neurofiziológiai módszer. Aktív és passzív elemei is vannak, a reflexek kiváltásán keresztül hatnak az izom-, ínműködésre, izomtónus szabályozására.

• neurológiai betegségek
  • koordinációs zavarok
  • ízületi instabilitás
  • agyvérzés utáni állapot
  • baleset, műtét utáni felépülés
  • sportrehabilitáció

SMR technika (self myofascial release)

Ez egy könnyen elsajátítható, önállóan végezhető ízületi és izomfájdalmat csökkentő, kötőszövetet és izomszövetet regeneráló módszer. Eszközigénye egy "fakírhenger", amivel elűzzük a gerincfájást, migrént, csípő- és vádlifájdalmat, válltájék izomcsomóit. Az azonos működésű izomcsoportokat egy hártyás pólya burkolja, a vele ellentétes funkciójut egy másik. Ez választja el egymástól az egyes izmokat, továbbá kenőanyag termelésével biztosítja egymáson történő elcsúszásukat. A szöveti egyensúly felbomlásának oka lehet mozgáshiány, stressz, szöveti szintű túlterhelés. Következménye a kenési deficit, rostösszenövés, meszesedés és rugalmatlan merevség. Ez a módszer elcsúsztatja a kötőszövetet, keringést fokozva felfrissíti az izmokat és visszaadja azok normális tónusát.

• lágyrészreumatizmusban fokozott kollagénrost termelés esetén fibrózis, fibromyalgia)
  • ízületi mozgásbeszűkülés (kontraktúra)
  • szöveti fájdalom csillapítására
  • sportrehabilitációban