Teniszkönyök és fekvőtámasz

Kérdés

Azt szeretném kérdezni, hogy gyógyuló teniszkönyökkel lehet-e fekvőtámaszt csinálni? Mennyire erőlteti meg a könyököt? Vagy eleinte inkább csak könnyebb verziót csináljak, mint pl. falnál álló helyzetben végzett fekvőtámasz?
A másik kérdésem pedig az, hogy húzódzkodást lehet-e csinálni?
A teniszkönyök kialakulhatott attól, hogy ujjhegyen kezdtem csinálni a fekvőtámaszt?

Válasz

A teniszkönyök az alkari feszítőizmok – könyök külső oldalán lévő – tapadási területeinek a gyulladása. Keletkezéséről tudjuk, hogy túlterhelés, túlerőltetés, több kisebb sérülés vagy könyököt ért nagy trauma okozza. Amíg nem teljes a gyógyulás, addig a kiváltó okot mellőzni kell, pihentetni, jegelni, gyulladáscsökkentő géllel kenni, víz alatti tornát és aktív-passzív gyógytornát alkalmazni. Nem szabad most fekvőtámaszozni semmilyen formában.

Váliné Fekete Szilvia
gyógytornász, egészségügyi szaktanár

KÉRJEN IDŐPONTOT! >>> Elérhetőségeink

Hasznosnak találta? Kérjük nyilvánítsa ki tetszését facebook oldalunk javára! Köszönjük!