Térdficam sportolónál

Kérdés

19 éves lány vagyok. Kézilabdázom és két hete edzésen egy feladat közben kificamodott, "kiugrott" a térdem.Az orvos azt mondta szerencsém volt mert rögtön vissza is ugrott a helyére. Két napig egyáltalán nem tudtam ráállni, de utána nagyon óvatosan tudtam vele sétálgatni. Az orvos 2-3 hét pihenőt, fáslizást és kenőcsöt javasolt. Azóta egyre gyorsabban javul,napról napra jobb. De szeretném tudni, hogy tényleg elegendő e ennyi idő a pihenésre, mert komolyan űzöm ezt a sportot és szeretnék minél előbb visszamenni. Mivel tudnám segíteni a gyógyulást, megelőzni az újabb sérülést?

Válasz

Elegendő és szükséges is ennyi idő a pihenéshez. Ezen időszak alatt az elülső combizmot lehetne erősíteni: pl. 1 kg-os bokasúllyal bokára csatolva, félig hajlított térdízületi helyzetből indított térdnyújtásokkal. Később sportoláshoz ajánlott, gumis térdrögzítőt vegyen fel.

Váliné Fekete Szilvia
gyógytornász, egészségügyi szaktanár

KÉRJEN IDŐPONTOT! >>> Elérhetőségeink

Hasznosnak találta? Kérjük nyilvánítsa ki tetszését facebook oldalunk javára! Köszönjük!