Gerincanalízis, McKenzie-terápia

Teljes gerincanalízist követően egyénre szabott gerinctorna beállítása, a későbbi felülvizsgálat függvényében a sorozat módosítása, betanítása

Terápiás edzéstervünk a gerincpanaszok függvényében

Poszturális szindróma – A 30 év alattiak, diákok, irodai dolgozók nyaki gerinc fájdalma. Egészséges szövetek abnormális terhelése váltja ki időszakosan a panaszokat. A mozgásterjedelem normális, a fájdalom nem sugárzik ki karba, ujjba. Mozgásra nem fáj, csak bizonyos testhelyzet megtartására.

Alkalmazott terápia

• tartásjavítás, tartáskorrekció, Klapp-módszer, Zilgrei-módszer, Dorn-terápia, stabilizáló funkcionális gerinctréning

Diszfunkció-szindróma – 30 év felettieken a már kialakult degeneratív elváltozás miatt időszakosan fellépő szimmetrikus, vagy aszimmetrikus gerincfájdalom jellemzi. A mozgásterjedelem beszűkült, a fájdalom nem sugárzik ki karba, ujjba. Mozgatásra nem fáj, csak bizonyos testhelyzet megtartására.

Alkalmazott terápia

• extenziós-trakciós kezelés (antigravitációs pad, Glisson-nyújtás), Mulligan-módszer, Zilgrei-módszer, kinezio tape, Trigger- és Tenderpont kezelés

Derangement-szindróma – Komoly porckorongelváltozások vannak (protrusio, prolapsus, discus hernia), melyet abnormális terhelés ér. 25-55 év közöttieknél gyakori. A fájdalom lehet állandó, időszakos, kisugárzó, egyoldalú, kétoldalú, mozgással és testtartással provokálható. Ha tartósan nyomódik az ideggyök, az általa beidegzett területek funkciója is romlik (érzéskiesés, izomsorvadás, reflexeltérés).

Alkalmazott terápia

• McKenzie-terápia, Cyriax-terápia, Dorn-terápia, Breuss-masszázs, kinezio tape, Trigger- és Tenderpont kezelés, stabilizáló gerinctréning (konszolidációt követően)

Ajánlott menüpont

Irodalom

© 2009-2017 Gyógytornapraxis.hu | Deutsch |  Valid XHTML 1.0 TransitionalValid CSS!